10 Eylül 2013 Salı

DAR GİYSİLERİ GENİŞLETMEK İÇİN




Bir giysi alırsınız, yıkayınca çeker.   

Tek beden kalmıştır, "Ben bunun 
içine girerim ." dersiniz ... ama 
giremezsiniz.

Veya herhangi bir sebeple bir 
giysiyi biraz genişletmek istersiniz. Biliyorsunuz, çareler tükenmez...

Bunun için hem pratik hem de giysiyi 
daha dekoratif yapan ve kısmen transparan cazibesi katan bir yöntem uygulaması yaptım.

  Bu yazlık penye geceliğin yan dikişlerini, koltuk altının biraz altına kadar söktüm.

Danteli kama şeklinde kestim.
Söktüğüm yan dikişlerin arasına diktim.
Geceliğin eteğine de dantel geçtim ve bitti.
Bunlar da netten bulduğum uygulama örnekleri :










Dar bluzları genişletmak ve yenilemek için güzel bir video : BURADA 
Boyunu uzatmak istediğiniz bluz ve gömlekler için de birkaç öneri :








Benzer yöntemlerle daralan pantolonlar da genişletilebilir.Birkaç farklı yöntem var, sizin için hangisi daha uygunsa onu kullanabilirsiniz.
1. Yöntem : Pantolonu boydan boya bollaştırmak istiyorsanız.

2.Yöntem : Pantolonun alt kısımları iyi ama bel kısmı epey dar geliyorsa pantolonun iki yanındaki dikişleri yeteri kadar söküp üçgen parça ilave edebilirsiniz.

3. Yöntem : Hamilelikte de kot pantolonunuzu giyebilmek için fermuar kısmına lastik dikerek bir miktar bolluk sağlanabilir. Hamilelik sonrası sökülerek eskiye dönüşü de kolay olur.

4.Yöntem : Pantolonunuz sadece bel kısmından birkaç santim dar geliyorsa yani düğmenizi zorlanarak kapatabiliyorsanız arka ortaya üçgen şeklinde parça ilave ederek rahatlayabilirsiniz.






72 yorum:

  1. Fikre bayıldım sizde çok güzel uygulamışsınız harika olmuş ellerinize sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, basit ve işe yarayan bir yöntem oldu. Beğendiğinize sevindim, çok teşekkürler.

      Sil
  2. İyi fikirmiş, göbeğim çıktığından beri daralan bir sürü şeyim var, bir kaçına deneyeyim, atacağıma ne güzel kullanırım, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif'çiğim, giysilerin hem yenilenmiş hem de kurtarılmış olur. Sen yaparsın da olmaz mı. Çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. Ben bi tane esofman aldim marathon kumas bacak arasi dar icinde payida yok ne yapilabilir

      Sil
    3. Yeni almışsınız, bir büyüğü ile değiştirin.

      Sil
  3. Fikir harika,dar gelenleri bu sekilde genisletmek laz9im :) el dikisiyle olur mu acaba?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. El dikişi de olur elbet, eskiden makine mi vardı :)

      Sil
  4. çok iyi fikir."Pratik fikirlilikte başka bi yetenek canım."Bazen harika şeyler ortaya çıkarabiliyorsun... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen mi ! Buraya çok takıldım, pratik çözümler sözkonusu olduğunda her zaman harika işler çıkartıyorum :)

      Sil
  5. Çok iyi fikir. Bluzum var bende uygulamak isterim. Uygulamışınız da ne güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bluzunuz kolluysa ; Ya benim gibi kolun biraz altında kalın ya da hemen kol altına kadar genişletmek istiyorsanız kola da alttan ilave yapmanız gerekecek. Sürpriz olmasın diye söylüyorum.

      Sil
  6. ellerine sağlık çok güzel bir çalışma bu ayrıca zevkli:)
    blog öncesi yıllardı hani fotoğrafını çekmeyi düşünmediğimiz zamanlarda:)))
    bir arkadaşımın kızının daralmış ve kısalmış kot eteğini dantelle genişletmiştim yandan bir karış açıp üç kat fırfır şeklinde yırtmaç gibi açılan kısma dantel koyup bir de etek ucuna fırfır şeklinde çalışmıştım çok sevimli olmuştu. senin çalışmayı görünce o geldi aklıma ve buraya yazdım kızları olanlar okur belki:)))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmmm, eminim çok güzel olmuştur. Kızlara fırfırlar çok yakışıyor zaten. Hele senin marifetli ellerinden çıktıktan sonra .

      Sil
  7. Fikre bayıldım,çok pratik bir çalışma olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. çok güzel bir fikir :)

    YanıtlaSil
  9. çok güzel bir fikir bende kimi zaman öyle yaparım çok beğenirim zayıflarım öyle giyerip diyorum ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz,

      Alışverişteyken bazen gözümüz dönüyor sanki, hep yaptığımız işler :)

      Sil
  10. Süper Bir uygulama:)Bu güzel fikri paylaştığnıız için çok teşekkürler. Hakikatten kıyılamayan giysiler varsa bu şekilde değerlendirmeye devam edebiliriz;) Sevgiler ve selamlar.

    YanıtlaSil
  11. kesinlikle çok süper bir fikir.Özellikle danteller çok moda.Ben de dantelle deneyeceğim
    takipteyim ...
    ben de beklerim ..
    www.nilgunsozveren.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. harıka fıkırrr gercekten yapıcam ozellıkle sureklı kılo alıp verenler ıcın cok ıyıı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz!
      İşinize yarayacaksa çok sevinirim. Bu yöntemlerle birçok giysi kurtarılabilir.
      Her zaman beklerim :)

      Sil
    2. mrb emzirdiğim için göğsümün biri şiş elbisemin göğüs kısmı bi kaç santim dar geliyr ne yapablrm lütfen acil cevap düğünde giycem

      Sil
    3. elbiseye kumaş eklemeyi düşündm ama kumaşın aynısından yok

      Sil
    4. Elbisenin modeline göre karar vermek lazım. Ama en genel haliyle ele alırsak :

      1- Elbisenin yan dikişlerine bakın, kumaş payı varsa oralardan, dar gelen yere kadar söküp daha az pay bırakarak sürfile dikişle tekrar dikin. Elbise kolluysa, kol ağzını da aynı ölçüde açmak gerekecek.
      2- Yan dikişlerde hiç kumaş payı yoksa, uygun renkte tül, dantel veya kontrast başka kumaşla "kama " şeklinde parçalar kesip dikişin arasına yerleştirilebilir.

      Kolay gelsin.

      Sil
    5. belde beyaz detayda var ama el de yapsam dediğinizi olur mu yoksa terzye mi vreyim

      Sil
    6. Dikiş becerinizi en iyi siz bilirsiniz. Kendinize güvenemiyorsanız terziye verin.

      Sil
  13. Iyi gunler benim 6 parca bel ustu yumusak kot bir etegim var fermari arkadan kapaniyor bel kisminda dort parmaktan fazla dantel isleme var ve bana dar oldugu icin fermarin altindaki dikisler patladi garantiiye gonderdim patlayan yeri kesip dikmisler dahada daralmis genisletmek icin ne yapmaliyim lutfen yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      1-Daha en başta size dar olan bir etek almışsınız.
      2-Madem garanti kapsamında bir tadilat yaptırdınız ve tadilat da istediğiniz gibi olmadı, hakkınızı sonuna kadar arayın ve o eteği değiştirmeye çalışın bence.
      3-Eteğin kendisini görmeden bir tavsiyede bulunmak çok zor. Ama tahmin edebildiğim kadar, modele uygun şekilde kumaş ilavesi yapmadan o eteğin içine giremezsiniz. Kilo vermek dışında tabii.
      İyi günler

      Sil
  14. Ya benim macim var voleybol oynuyorum ve forma cok dar geliyor acilen yardiminiza ihtiyacim var cok acil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikiş bilginizin ne düzeyde olduğunu bilmiyorum. Voleybol oynamanızdan yola çıkarak çok genç ve dolayısıyla dikiş konusunda tecrübesiz olduğunuzu tahmin ediyorum.
      Az bir darlık söz konusuysa ve formanın dikiş payları varsa yan dikişleri söküp biraz daha dışarıdan tekrar dikerek bir miktar bolluk sağlayabilirsiniz.
      Dikiş payı yoksa yukarıdaki yazının 1. fotoğrafındaki gibi kumaş ilavesi yapılabilir ve istendiği kadar bolluk elde edilebilir.
      Formanın şortunda da darlık varsa aynı yöntem uygulanır.
      Siz en iyisi bir terziye gidin, o ihtiyacınızı tam olarak tespit eder ve uygun çözümü üretir.
      Başarılar dilerim.

      Sil
    2. Cok tesekkur ederim gercekten cok isime yaradi

      Sil
  15. hem tasarım olmuş, hem de kıyafet dolap nöbetinden kurtulmuş, fikir süper :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hani bir laf var ya, demokrasilerde çareler tükenmez, diye :)) Dikiş konusu da öyle.

      Sil
  16. Benim abiyem var göyüs bölgesi dar geliyor ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbisenin modeline göre karar vermek lazım. Ama en genel haliyle ele alırsak :

      1- Elbisenin yan dikişlerine bakın, kumaş payı varsa oralardan, dar gelen yere kadar söküp daha az pay bırakarak sürfile dikişle tekrar dikin. Elbise kolluysa, kol ağzını da aynı ölçüde açmak gerekecek.
      2- Yan dikişlerde hiç kumaş payı yoksa, uygun renkte tül, dantel veya kontrast başka kumaşla "kama " şeklinde parçalar kesip dikişin arasına yerleştirilebilir.

      Kolay gelsin.

      Sil
  17. abla benim bir etegim var cok dar nasil genisletirim lutfe yardim et

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eteğin kumaşını modelini görmeden bir şey söylemek çok zor.Dikiş bilginiz var mı bilmiyorum. Eğer yoksa bir terziye göstermenizi tavsiye ederim, eteği inceleyip uygun önerilerde bulunabilir.

      Sil
  18. iyi akşamlar, benim göğüs ölçüm bedenimle orantısız.Medium bedenim ama göğüslerim büyük. Nişan için bir elbise aldım her şey tamam ama göğüs bölgesine gelince fermuar kapanmıyor, kapansa da önden çok ama çok çirkin bir şekil alıyor. Elbisenin üstü dantelli isterseniz foto atabilirim.Yardımcı olursanız çok dua ederim teşekkür ederim şimdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Dikiş bilginiz var mı bilmiyorum. Elbisenin dikiş payı varsa oradan biraz genişletilebilir. Yoksa koltuk altı dikişleri açılarak uygun kumaş veya dantel ilavesi yapılarak istenen bolluk sağlanabilir.Eğer dikiş bilmiyorsanız her halikarda bir terziden yardım almanız gerekecektir.
      Şimdiden mutluluklar dilerim.

      Sil
  19. Buket Türkmen2 Ocak 2017 03:06

    Merhaba, benim de kabanım dar geliyor malesef. Acaba genişletmek mümkün mü? Fikir verebilirseniz sevinirim. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Kabanınızın kumaşından bulamayacağınıza göre uygun renkte ilave kumaş veya deri ile mesela yan dikişlerden ilave edebilirsiniz. Dikiş bilginiz iyiyse kendiniz yapabilirsiniz. Değilse bir terziye götürebilirsiniz.
      Hoşça kalın

      Sil
  20. Yandan fermuarli abiye kisa saks mavisi elbisem var onu nasil genişletebilirim acaba ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1-Elbisenin bel kısmında muhtemelen pensler vardır, onrarı sökerek bir miktar bolluk sağlayabilirsiniz.
      2-Fermuar bulunmayan yan dikişte kumaş payı varsa onu açabilirsiniz.

      Sil
  21. Elbise şeklinde pareo aldım. Dökümlü ama beli bana der geldi. Onu nasıl halledebilirim pay yok sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni almışken hemen bir büyüğü ile değiştirin.

      Sil
  22. Kolları dar gelen ipek bir bluzum var nasıl genişletmemi önerirsiniz...terzi kama atılmasını önerdi ama kumaş farkı olduğu için çirkin olur diye düşündüm..

    YanıtlaSil
  23. Balik model elbisem fermuar kapanmiyor üst kisim dar geliyor nasil genisletilir

    YanıtlaSil
  24. Ben vir elbise begendim tek beden kalmis kolumun alti dar ve fermuar kapanmiyo neyapmaliyim

    YanıtlaSil
  25. Bir konuda fikir almak istiyorum. Benim naylon bir eşofman altı var . tersiyer daralması için gönderdim fakat diz denir ustu çok dar olmuş . payı yok . genişletilebilir mi

    YanıtlaSil
  26. Peki kumaş türü pamuk olan bir taytı nasıl genişletebilirim acaba ? Kalça tarafı az dar geliyor ve aşağıya çekiyor oturup kalkınca aşağıya kayıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taytlar genellikle esnek kumaştan oluyor. Bu tür kumaşları söküp tamir etmek pek iyi netice vermez.

      Sil
  27. Merhabalar bir bluzum var ve etek kısmı artık dar geliyor parça eklemek dışında sadece alt kısmı için ne önerirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yan dikişlerden yeteri miktarda söküp yırtmaç gibi bırakabilirsiniz.

      Sil
  28. Kolay gelsin fikirlere bayıldım benimde tunik gomlegimin kalça kısmı dar geldi napabilirim

    YanıtlaSil
  29. Yan dikişleri açıp, arasına üçgen şeklinde dantel veya şifon ekleyebilirsiniz. Veya arka ortaya benzer bir detay ilave edebilirsiniz. Yukarıda birçok örnek var, onlardan esinlenebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  30. 44 beden duz model abiyeyi 48 bedene naıl çevire biliriz boyu tam aynı parçadan bizde yedek var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki beden genişletmeniz gerektiği için, bir terziye başvurmanızda fayda var. Model ve kumaşa göre size önerilerde bulunacaktır.

      Sil
  31. Elbisem var ancak sadece gögsü sıkıyor koltuk altından biraz aşagıdan itibaren her yeri oldu. Gögüd nasıl açılır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbiseniz kollu mu kolsuz mu, modeli nasıl bilemediğim için doğrudan bir şey söylemem mümkün değil.
      Mesela arkası fermuarlıysa fermuarı söküp çapraz ipler konabilir, istediğiniz gibi ayarlarsınız. Ya da önden, model elveriyorsa dantel, fiyonk, fırfır gibi şeylerle bir miktar bolluk sağlayabilirsiniz.
      Dikişten anlamıyorsanız bir terziden yardım almanız da fayda var.

      Sil
  32. Bir abiyem var iki parça halinde eteğini ve üstünü dar geliyor nasıl genişletebilirim abiyemi acil cevap verevilecek varmı lütfen düğüne sayılı zaman kadıı😥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir terziye götürün, elbisenin dikiş paylarını incelesin. Fazla dar değilse kurtarılabilir. Modeline göre başka ne yapılabileceği hakkında size fikir verir.

      Sil
  33. Abla bir abiye aldım göğüs altında bant tarzı birdetay var sadece o kısmı sıkıyor ama elbise yandan koltuk altından basene kadar fermuarlı yardım et

    YanıtlaSil
  34. 14 cm dar gelen bir İnternet ürünü var ve illaki kullabilmek için nasıl bir işlem yapmalı... Sırt bel göğüs her yer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 14 cm dar gelen bir giysiyi iade edip değiştirmeniz en iyisi olur.

      Elinizdeki nasıl bir parça ise, yukarıdaki örneklerden esinlenerek genişletmeyi deneyebilirsiniz.

      Sil

İçinizden nasıl geliyorsa.